Д-3-32 Tea Funny

Tea Funny
  • Участник Ermolaev Bureau
  • Название работы Д-3-32 Tea Funny
  • Конкурс / номинация Д-3 Товарный знак, фирменный стиль. Прочие товары и услуги
  • Перевод Tea Funny is the largest company to introduce Bubble Tea drink in the Russian market. This drink was invented and became very popular in 1980s on Taiwan Island. It consists of freshly brewed tea or milk, natural syrup and toppings: tapioca, juice balls, fruit jellies. Recently bubble tea has become popular in European countries as well, for instance in Great Britain and Germany.

    Tea Funny Company came to the Russian market with a visual identity which had been developed in Taiwan but with the time the Company understood that their previous design was meant for very little children and didn’t meet the expectations of Russian target audience. Then the Client turned to our Bureau to have a new identity developed which would comply with the Company strategy and target audience.

    We discovered the key moments of the strategy and the creative brief on which our visual identity was built:
    - Strange unusual combinations,
    - Product from Asia
    - Target audience – young people aged 16-24.

    We analyzed the main visual identity for this product popular in the world and came to the conclusion that the most part of those solutions is meant for children aged 8-13 whereas Tea Funny’s target audience is 16-24 years old that is why our goal was to create the identity which would be close and understandable to modern young people in Russia.

    We have designed a laconic, simple but diverse style bringing all the palette to one colour – red (Tea Funny’s previous style was garish) Besides the new logo we have created a number of unusual characters indirectly associated with toppings and a lot of various drawings reflecting the big assortment of bubble tea cocktails. We made the ‘bubble tea’ descriptor the accident element which can be used independently of the logo.

    We have developed сyrillic Euclid BP font and also developed slanted font specially for this project. To get more accidence we use ligatures which help show the unusualness of the drink in simple text messages. All the developed graphics and characters are made in two fonts: regular and slanted which allowed us to avoid the static menu and substitute it with the animated one as well as with different commercials which are shown on the displays in Tea Funny’s shops. Besides kiosks in trading centres Tea Funny opens street cafes for which in addition to our white-red colour palette we implement wooden textures emphasizing the naturalness of the product.
  • Описание проекта Tea Funny - крупнейшая компания, которая представляет на российском рынке напиток Bubble Tea. Этот напиток был изобретен и приобрел большую популярность на о. Тайвань в 80е годы - он состоит из свежезаваренного чая или молока, натурального сиропа и топпингов: топиока, шарики с соком, фруктовые желе. В последнее время бабл ти стал также популяерн и в Европейских странах, особенно в Великобритании и Германии.

    Компания Tea Funny обратилась в наше бюро, с целью разработать новую айдентику, которая будет соответствовать стратегии компании и целевой аудитории.

    Мы выявили ключевые моменты из стратегии и креативного брифа, на которых построили наше визуальное решение:
    - странные необычные сочетания,
    - продукция родом из азии,
    - целевая аудитория - молодые люди, в возрасте от 16-24 лет.

    Проанализировав основные визуальные решения для этого продукта, распространенные во всем мире, мы пришли к выводу: что большая часть решений рассчитана на детей в возрасте 8-13 лет, тогда как целевая аудитория Ти Фанни - 16-24 лет, поэтому нашей целью было создать айдентику, которая будет близка и понятна продвинутым, современным молодым людям в России.

    Мы создали лаконичный, простой, но при этом многообразный стиль, сведя всю цветовую политру до одного цвета - красного (прежний стиль Tea Funny был очень цветастым). Помимо нового логотипа, мы создали целый ряд необычных персонажей-героев, которые косвенно ассоциируются с топпингами, а также множество разнообразной графики, которая отражает большой ассортимент и вариативность коктейлей бабл ти. Дескриптор "bubble tea" мы сделали акцидентным элементом, который может применяться самостоятельно, отдельно от логотипа.

    Специально для этого проекта мы русифицировали шрифт Euclid BP, а также дополнительно разработали - наклонное начертание. Для большей акциденции мы используем лигатуры, которые помогают в простых текстовых сообщениях отразить необычность напитка. Всю разработанную графику и персонажей мы сделали в двух начертаниях: регулар и наклонное, что позволило нам уйти от статичного меню и заменить его анимационным, а также всевозможными роликами, которые используются на дисплеях, размещенных на торговых точках Tea Funny. Помимо киосков в торговых центрах, у Tea Funny открываются кафе уличного формата, для оформления которых, в дополнение к бело-красной цветовой палитре, мы используем деревянные фактуры, которые отражают натуральность продукта.