И-2-1 Car vs Piano / Машина против рояля

файл работы
  • Участник BBDO Russia Group
  • Название работы И-2-1 Car vs Piano / Машина против рояля
  • Конкурс / номинация И-2 Игры, промо-сайты
  • Ссылка http://carvspiano.ru/awards/cyberlions/A06/
  • Рекламодатель Intouch
  • Авторы Creative Director: Luis Tauffer and Andres Vergara
    Art Director: Luis Tauffer, Andres Vergara,
    Lucas Zaiden, Cloves Menezes
    Copywriter: Polina Zabrodskaya
    Creative Technologist: Ilya Andreyev
    Digital Director: Ekaterina Smygina
    Projeect Manager: Igor Kholopov
    Digital Manager: Alena Aleksandrova
    Producer: Valery Gorohov
    Photographer: Artiom Gelvez Kostenko
    Music Production House: Goudron Productions
    Sound Studio: CM Records
    Producer - Park Production: Maria Yakushina
    Production manager - Park Production: Andrey Grishin
    General Producer - Park Production: Dmitriy Dobuzhinsky
    Digital Director - INDEE Interactive: Evgeny Borisov
    Digital Producer - INDEE Interactive: Alexey Zinchenko
  • Описание проекта Чтобы доказать, что аварии могут быть непредсказуемыми, Intouch
    поставил эксперимент в реальном времени: рояль весом 359 килограммов был подвешен над машиной в одном из гаражей Москвы. Дважды в день зрители могли выбрать непредсказуемое событие, которое могло привести к тому, что одна из веревок, удерживающих рояль, будет перерезана. Например: если температура в Москве поднимется выше 21 градуса, одна из веревок будет перерезана. Если на той же неделе Барселона выйдет в финал чемпионата мира по футболу, другая веревка будет перерезана.
    Живая твиттер-трансляция проектировалась на стену, а часы отсчитывали время до следующего события. На шестой день рояль упал на машину.


    To prove how unpredictable car accidents are, Intouch insurance created a live 24/7 web broadcast. A 359 KG grand piano was suspended from nine ropes above a car in a Moscow garage during seven days. Twice a day people could vote on a live broadcast 24/7 on carvspiano.ru for an unpredictable real event resulting in one rope being cut. For example: if the temperature in Moscow rose to +21C one rope could be cut. If FC Barcelona advanced to the Champions League Final that same week, another rope would be cut. A live Twitter feed was projected on the wall and a timer clock kept the audience intrigued, waiting for the next rope to be cut-or not. On the 6th day the piano fell down on the car and proving that even if we couldn’t save the world from falling pianos we did make more drivers consider buying our intouch ”no fault” car insurance.

    Results:
    - #carvspiano was the second most trended topic in Russian Twitter
    - 39% of participating visitors returned to the website more than once during the week
    - 50% of traffic was generated by word of mouth
    - The audience exceeded client’s media plan by more than 200%.
    - More than $200.000 in earned media