Д-4-2 Упаковка молока «Лакомо»

Упаковка молока «Лакомо»
  • Участник DEZA
  • Название работы Д-4-2 Упаковка молока «Лакомо»
  • Конкурс / номинация Д-4 Упаковка и этикетка
  • Рекламодатель Лакомо
  • Авторы Креативный директор: Александр Суворов
    Дизайн: Юля Белова
    Менеджер проекта: Елена Паламарчук
  • Перевод The central problem consisted in choosing stylistic. It was necessary to abstract away from business rivals. The realist photostyle of landscape and caricatures of cudsters were rejected at once. However, the idea was not going far from nature.

    That’s why features and internals of plein-air painting with the usage of the painting technique “open air” were taken as the basis of this designer solution: abundance of shine, deep colour palette, consciously non-delineated wide and fat pencil dab.

    Ornament of blue colours served as “mil basis”. This ornament became an identity element of the colour-graphical conception as well.

    The line of milk products developed trending up: from milk to ice-cream, through kefir and curds; colour scheme of packings became warmer and deeper, fatter and sweeter.

    Creative director: Alexander Suvorov
    Designer: Yulya Belova
    Project manager: Yelena Palamarchuk
  • Описание проекта В основу дизайнерского решения были положены черты и свойства пленэрной живописи. Использован прием «открытого воздуха»: обилие света, насыщенная палитра, сознательно не прорисованный широкий густой мазок кисти.
    Роль «молочной основы» сыграл орнамент синих цветов. Он же стал идентификационным элементом цвето-графической концепции.
    Развитие линейки проходило по нарастающей: от молока к мороженому, через кефир и творожную массу, цветовая гамма упаковок становилась теплее и гуще, жирнее и слаще.